Hvordan returnerer jeg varer?
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til Techron ApS uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt Techron ApS, at du ønsker at returnerer dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Hvis du ønsker at returnerer dit købet, skal varen sendes til Techron ApS på følgende adresse, medmindre andet er aftalt:
Techron ApS
Cikorievej 64
5220 Odense SØ
Danmark
Varer undtaget af fortrydelsesretten
Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
Du mister din fortrydelsesret, du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved afprøvning skal det forstås, at man heller ikke må afprøvet indholdet af en forbrugsvare, da den efterfølgende vil betragtes som brugt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Ved returnering, refunderer vi det indbetalte beløb minus leveringsomkostninger.
Hvis din pakker er sendt til en pakker shop og ikke afhentet eller nægte modtagelse, vil vi refunderer dit indbetalte beløb minus leveringsomkostninger og returfragten.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen, samt en kopi af den skriftlige meddelese om benyttelsen af fortrydelsesret.
En detaljeret gennemgang af ønskede information i meddelelsen om brug af returret, kan findes i vores standardfortrydelsesformular, på sidste side i disse betingelser.
5 – Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler i en af Techrons internetbutikker, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ønsker du at reklamere, kan du kontakte Techron ApS på ovenstående informationer.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Med rimelige fragtomkostninger, menes der, at vi udsteder en pakkelabel du frit kan returnere pakken med – ønsker du ikke at gøre brug af den label, returnerer vi kun omkostninger svarende til vores normale forsendelsesudgifter.
Varen sendes retur til Techron ApS på ovenstående adresse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage – den originale emballage og forpakning er altid at foretrække. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan refundere dine evt. udgifter samt spore pakken via Track & Trace.
Vi har brug for følgende information ved reklamation
Når du anmelder reklamationen, skal dit problem beskrives så detaljeret som muligt. Der udleveres et reklamations-nummer som skal vedlægges i kassen. Vi foretrækker også, at du vedlægger en kopi af den oprindelige faktura samt beskrivelsen af problemet ved forsendelsen, da det vil lette ekspeditionen og nedsætte sagsbehandlingstiden væsentligt.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Techron ApS
– Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer, eller levering af følgende tjenesteydelser:
-Bestilt den [dato for bestilling]/modtaget den [dato for modtagelse]
– Navn
– Fakturaadresse
– Dato og underskrift
Kopi af faktura vedlægges.